Popayan / Cali

30 januari 2020 - Cali, Colombia

Hoi allemaal,

De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Popayan, ook wel de witte stad genoemd. Het historisch centrum is prachtig met veel koloniale gebouwen. Heerlijk slenteren door de straatjes is erg gezellig. S'avonds wordt het stadje verlicht met lantaarntjes wat voor een aparte sfeer zorgt. Op dinsdag is de wekelijkse markt in Silvia een klein dorpje waar de Guambiano stam leeft. Op die dag komen ze vanuit de bergen met hun handel naar de markt, allemaal in prachtige klederdracht. Zo leuk om te zien met al die kleuren. Ook een bijzonder natuur historisch museum bezocht, nog nooit zoveel opgezette dieren gezien. Vandaag een dagje Cali een tussenstop voor onze volgende bestemming, even geslenterd over de boulevard en een aparte kerk bezocht. We zitten in een hostal boven op een heuvel met schitterend uitzicht over de stad. Morgen voor een aantal dagen naar het koffiegebied van Colombia, we zijn benieuwd. De sangria begint te werken ha ha dus tot de volgende reisblog. Daaaaaaaaaaaag😀😀😀😀😀😀