Salamina / Honda

8 februari 2020 - Honda, Colombia

Hallo allemaal,

Na een aantal dagen in het koffiegebied te hebben doorgebracht zijn we doorgereisd naar het mooie stadje Salamina. Een prachtige rit met schitterende uitzichten over de valleien. Alles is hier zo mooi groen en alles staat in bloei. Salamina wordt door weinig toeristen bezocht en dat moet vooral zo blijven. Het staat bekend om zijn houtsnijwerk en dat zie je terug in de fraaie balkons en deuren. Ook binnen in de kerk is alles van hout. 30 km verderop ligt St.Felix een slaperig stadje waar de palmen weer zijn te bewonderen. Met een jeep daar naar toe geweest ( zeer slechte weg ) en wandeling gemaakt door de vallei. Het ligt op 3000 meter, dus dat was best pittig maar heel mooi. De afgelopen 2 dagen in Honda, bloedheet, effe wennen ha ha. Dit stadje heeft maar liefst 36 bruggen waaronder de puente Navarro de oudste stalen brug ter wereld ( zie foto ). Ook de gekleurde adobe huisjes en schattige straatjes zij n erg gezellig om doorheen te slenteren. In het hotel waren we de enige en dat met 3 man personeel is best luxe 😁. Ze vroegen of we nog een nachtje wilde blijven, hoe leuk is dat ! De mensen zijn zo ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam, je krijgt van iedereen een hand en willen graag een praatje met je maken. Over een uurtje stappen we weer in de bus naar Zipaquira met aangename temperaturen. Tot de volgende reisblog !! Daaaaaaaag

1. Hans en Marja:
    8 februari 2020
    Prachtige foto’s wat een belevenis! Mooie strakke blauwe lucht en die wax palmen blijven mooi! Heerlijk om zo verwend te worden in de accomodaties en dan zo weinig loges en jullie alle aandacht👍👏 de brug is ook een plaatje! Wat zien jullie veel! Goede reis verder👋 Nu zo’n beetje op de helft van jullie reis👌
  2. Aukje:
    8 februari 2020
    Wat een mooie kleurige huisjes allemaal, staat zo vrolijk, en wat zijn die waxpalmen enorm hoog.
    Moeten ze de wax uit de top halen?
    Veel plezier verder.
  3. Annelies & Andre:
    8 februari 2020
    De wax (was) wordt door middel van inkepingen in de stam met een manchete uit de palm gehaald. Net als bij rubber bomen. De stroompjes worden opgevangen
  4. W.p.l. cornelisse:
    9 februari 2020
    ziet er prachtig uit, mooi natuur daaren heerlijk als ze vragen of je wilt blijven geniet ervan .
    het is hier niets.
  5. Ruud van Hamersveld:
    9 februari 2020
    Aan kleur geen gebrek bij de huisjes, prachtig land.
    Geniet ervan, hier krijgen we storm!
  6. Gerard Kaandorp:
    9 februari 2020
    Leuk verhaal van jullie, prachtige natuur. Alleen missen jullie nu wel de storm hier die steeds krachtiger wordt, de heerlijke temperatuur hier, de steeds gekker wordende regering en de idiote Baudet! Dat is waarom ik nooit mee zou willen op jullie reis. Veel plezier nog!
  7. Carla Kragt:
    10 februari 2020
    Het ziet er allemaal prachtig uit, ook weer erg mooie foto’s. Wat zullen jullie veel zien zeg. Inmiddels alweer op de helft, wat gaat het snel zeg. Hele goede reis verder en we zien het volgende verslag weer tegemoet. Daaaaaaaag👋🏻👋🏻👋🏻😘😘