Salento en Manizales

3 februari 2020 - Manizales, Colombia

Hoi allemaal,

De dagen vliegen voorbij en we hebben alweer zoveel moois gezien, maar laat ik bij het begin beginnen. We zitten nu in het midden van Colombia, in het gebied wat bekend staat om zijn koffie en meters hoge waxpalmen. We zijn gestart in Salento een kleurrijk stadje en hebben daar een prachtige wandeling gemaakt in de Valle de Cocora. De uitzichten in de vallei waar de waxpalmen bij elkaar staan is fenomenaal. Je blijft gewoon kijken, zo mooi. We zijn doorgelopen naar 2 uitzichtpunten, fantastisch.En wat een mazzel met het weer, het regent hier veel. Ook natuurlijk een koffietour gedaan in een kleine finca. Daar hadden we een privétour, dus alle tijd om alles uit te leggen en te proeven, erg leerzaam. Nu 2 dagen in Manizales waar we verblijven in een finca bovenop een heuvel met weer zo'n schitterend ( dat went nóóit hoor) uitzicht. Daar genieten we dan vanmiddag ook van, André ligt languit in een hangmat ha ha. Morgen reizen we weer verder, op naar nieuwe avonturen.

Daaaaaaaaaaaag

1. Tchiyo:
    3 februari 2020
    Wat vervelend zo’n uitzicht en dan vooral in een hangmat,hahaha.
    Bij waxpalmen moet ik dan denken aan dat spul voor in je haar of kaarsen?
    Had niet gedacht dat Colombia zo gevarieerd en mooi zou zijn.
    Neem nog maar een ☕️dan🙋🏻‍♀️
  2. Annelies & Andre:
    3 februari 2020
    De naam waxpalm komt uit de tijd dat er nog geen elekta was en uit de sappen van de palm kaarsen werden gemaakt . 😁
  3. Hans en Marja:
    3 februari 2020
    Geweldig dat al jullie avonturen zo goed verlopen en die waxpalmen wat een mooi gezicht om te zien! Nog nooit van gehoord. Koffieplantages en de planten prachtig, heerlijk zo genieten 😊
  4. Gerard Kaandorp:
    4 februari 2020
    Ja, ja, heel naar, wat een rotdagen en vervelende uitzichten. Ik lees een beetje mee in Wikipedia (reizen voor arme mensen) om een en ander te kunnen plaatsen. Wat een mooie cultuur! Fijn zo'n koffiegebied. Hier regent het ook hoor. Dag!
  5. Carla Kragt:
    4 februari 2020
    Nou ik hoor het al, wat een schoonheid dat land, ook weer prachtige foto’s. En André heeft gelijk dat hij de uitzichten van uit een hangmat bekijkt, je moet het nuttige met het aangename combineren ha ha ha. Nog heel veel plezier daar en we wachten op het volgende avontuur.🇨🇴🇨🇴🍷☀️☀️🍹liefs van je (schoon) zus en zwager.
  6. Aukje:
    8 februari 2020
    Ja bij waxpalmen dacht ook aan haarwax , maar dat is dus wat anders.
    Prachtig ziet het eruit, lekker verder genieten .
    Hier code oranje morgen vawege storm .
  7. Jurgen:
    13 februari 2020
    Mooie avonturen. Cocora en Salento zijn wel heel herkenbaar...prachtig, hè!