Medellin

22 februari 2020 - Medellín, Colombia

Hallo allemaal,

Na een korte tussenstop in Giron, gevlogen naar Medellin. Normaal ben je een uur onderweg met de taxi vanaf het vliegveld, maar 5 maanden geleden is er een nieuwe tunnel geopend van 8 km. wat een hoop tijd scheelde. We hadden een spectaculair uitzicht op de stad want we kwamen in donker aan. Prachtig met al die lichtjes. Medellin heeft een duister verleden, 10 jaar geleden was het ondenkbaar om hier naar toe te gaan. Het was één van de gevaarlijkste steden ter wereld, ondanks dat het tijdperk van Pablo Escobar voorbij was met zijn dood in 1993. De bevolking pikte het geweld en de moorden niet meer en de overheid greep in. Vanaf 1995 is de stad hervormd door de bouw van de metro, kabelbaan en parken. De mensen zijn ontzettend trots op allles. Ook voor de arme bevolking in de sloppenwijken zijn verbeteringen aangebracht waaronder 6 roltrappen in de wijk la Comuna 13 waar wij vanmorgen een uitgebreide rondleiding hebben gehad langs de graffiti die met de gewelddadige geschiedenis te maken heeft. Erg interessant. Ook wij hebben natuurlijk een rit met de kabelbaan gemaakt en de metro werkt hier prima. Het centrum is een mengelmoes van mooie kerken en straatverkopers, erg druk dus we hebben de grote camera ( op aanraden van het hotel ) maar thuisgelaten. We hebben 3 dagen in deze bijzondere stad rondgebanjerd en een goeie indruk gekregen. Morgen met de bus naar het rustige stadje Guatape. Tot gauw weer en een prettig weekend.

1. Hans en Marja:
    22 februari 2020
    Wat geweldig om de stad Medellin te kunnen zien en ontdekken, stond inderdaad als zeer gevaarlijk bekend! Mooie reis en weer op naar volgende ontdekkingen genieten! Fijn dat de reis zo goed verloopt, dan nog meer plezier!
  2. Carla Kragt:
    22 februari 2020
    Wat bijzonder om dan in deze stad gewandeld te hebben, heel verstandig om de camera thuis te laten, je weet maar nooit. Gelukkig is alles goed gegaan. En na drie dagen heb je zeker een goede indruk van die stad. Vergeet ook niet om een beetje uit te rusten hoor. Dus ik zeg vast proost 🥂 op de volgende belevenissen 😘😘
  3. Gerard Kaandorp:
    22 februari 2020
    Hier eens een reactie van Hugo!
    Wist niet, dat Escobar al zo lang dood is. Mooi dat er voor de minder bedeelden ook wat is gedaan. Hier in Holland missen jullie qua weer weinig, we hebben een soort verlengde herfst met steeds heel veel wind. Nog een mooie reis verder! Groetjes!