Villa de leyva / Barichara

16 februari 2020 - Sopó, Colombia

Hallo allemaal,

Vanuit een luie hangmat sturen we weer een update van onze reis😀 we zitten alweer in de 5e week, het gaat echt heel snel en er is zoveel te zien!! We werden door die lieve dame naar het busstation gebracht en is blijven wachten tot we echt in de juiste bus zaten, zo lief! Na een mooie rit aangekomen in Villa de Leyva een prachtig wit dorp met als grote trekpleister de Plaza Mayor een plein met een afmeting van 120 x 120 meter, echt gigantisch maar van grote schoonheid. Als het avondlicht erop valt blijf je foto's maken ha ha. De met keien geplaveide straatjes zijn bezaaid met artisane winkeltjes, heerlijk om doorheen te slenteren. Dit dorp hebben we inmiddels achter ons gelaten en na een lange reisdag aangekomen in Barichara, alweer zo' n mooi dorp met witte huizen en rode daken. De straatjes lopen hier steil omhoog, dus je loopt je te pletter, wel goed voor de conditie. De uitzichten zijn prachtig want één straat heet de calle Mirador, nou dan weet je het wel. Vandaag de Camino Real gelopen van Barichara naar Guane een steil pad naar beneden over grote stenen en keien, ja een mens doet gekke dingen in de vakantie ha ha, maar mooie tocht met aankomst in een piepklein dorp. Lekker bijgekomen en met de bus weer terug. Morgen bezoeken we nog een fabriekje waar papier wordt gemaakt, maar nu is het relaxtime met vanavond een cocktailtje op het plein. We hebben het zwaar 😁😁😁😁 Daaaaag, tot gauw weer.

1. Ruud van Hamersveld:
    16 februari 2020
    Wat vliegt de tijd zeg, de 5 de week alweer pfff.
    Ontzettend lief van de vrouw om jullie goed te begeleiden om de reis goed voor te zetten.
    Geniet van de cocktail (s) haha.
  2. Carla Kragt:
    18 februari 2020
    Erg lief van dat vrouwtje om jullie zo naar de bus te brengen, en ja die cocktails 🍹 daar houden jullie niet zo van hé ha ha ha. Geniet er maar lekker van. De tijd vliegt hoor. Veel plezier nog😘😘
  3. Aukje:
    3 maart 2020
    Ja jullie hebben het heel zwaar , echt medelijden met jullie!
    Kom op jongens nog even doorzetten en dan ben je alweer thuis en bij mij in de stoel .
    Geniet! 🤣🤣🤣🤣