Zipaquira / Sopo

12 februari 2020 - Zipaquirá, Colombia

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag zijn we aangekomen in Zipaquira een stad met een klein historisch centrum, maar die vooral bekend staat om de zoutkathedraal die ondergronds is uitgehouwen in een oude zoutmijn. De zoutkathedraal heeft geen bisschop en is daarom officieel geen kathedraal maar wordt wel zo genoemd. Het begin van de zoutkathedraal wordt de kruistocht van Jezus uitgebeeld in verschillende kruizen. Aan het eind van de kruistocht begint de kathedraal bestaande uit verschillende grote ruimtes, erg indrukwekkend om te zien. Daarna zijn we doorgereisd naar Sopo een klein bergdorpje, waar heel veel graffiti te vinden is. Er is een hele route door het dorp gemaakt om alles te bewonderen een kleurig geheel. We slapen hier in een houten huisje bij een lieve oude dame die ons elke keer met haar autootje naar het centrum brengt en weer haalt. Ook kookt ze heeijk voor ons, niets is te gek. Morgen reizen we weer verder naar Villa de Leyva.

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ruud van Hamersveld:
    12 februari 2020
    Wat een luxe om heen en weer gebracht te worden, en dat er voor jullie gekookt wordt.
    Dat is ten minste mooie graffiti.
    Veel plezier!
  2. Hans en Marja:
    12 februari 2020
    Hi Avonturiers, Schitterende foto’s! Prachtig om te zien de zout kathedraal en de graffiti! Weer goed onderkomen, top! In Holland storm daar merken jullie niets van. Lekker avonturieren, goed dat alles volgens planning verloopt. Groeten uit Holland
  3. Gerard Kaandorp:
    12 februari 2020
    Nou, nou, indrukwekkend hoor. Die zoutkathedraal is behoorlijk apart, hè! Jullie genieten er lekker van, zelfs een oude dame die voor jullie lekker kookt. Hier kookt de oude dame zelf😄.
  4. Carla Kragt:
    13 februari 2020
    Jeetje wat heerlijk om zo verwend te worden zeg, ook erg lief hoor van die oude dame. En niet te geloven dat jullie alweer bijna vier weken weg zijn. Geniet nog lekker van de komende avonturen daar, en goede reis luitjes😘😘
  5. Jurgen:
    13 februari 2020